סדנת תשאול וליטיגציה בבית משפט

גם עורכי הדין של המחלקה המשפטית של ביטוח לאומי מבינים יותר מתמיד שהאתגר הבינאישי שמזמנת להם עבודתם בבית המשפט יכול להכריע את התיק.

תרגלנו שיטות תשאול בחקירה שכנגד, מיומנויות תקשורת בינאישית, יכולת שכנוע והשפעה והרבה פסיכולוגיה שמניעה את דפוס החשיבה האנושית.

זה נכון שבשלב החקירה שכנגד הליטיגטור נדרש בין היתר למיומנות ניהול שיחה שתכליתה דליית פרטים והפקת מידע רלוונטי ומקדם. ואולם, ישנה חשיבות לא פחותה מזו לכך שהליטיגטור ינסה ללמוד ולהכיר את הנחקר תוך כדי החקירה ברמה המנטלית שלו, על תכונות האופי שלו ומבנה אישיותו.

הקשבה לטרמינולוגיה, להמשגה, לניסוח הדברים, לשפת הגוף, לפירוט-יתר בנושא מסויים וחוסר פירוט בנושאים אחרים – כל אלה יש בהם חשיבות גדולה בהכרת דפוס חשיבתו של הנחקר, עמדותיו, השקפת עולמו ודרך התנהגותו הכללית.

הפניית תשומת לב גם לפנימיותו של הנחקר תקל מאוד על הליטיגטור בתשאול שכנגד, תסייע לו לחדד את שאלותיו באופן כזה שיפנו לחולשתיו או חוזקותיו של הנחקר והחשוב מכל, כך הוא יצליח בצורה הזו לרתום את הנחקר לשיתוף פעולה מקדם.

"התנהגות הנחקר בבית המשפט היא הראיה האנושית הטובה ביותר לשכנוע השופט.." דניאל אטיאס

Pin It on Pinterest

Share This
דילוג לתוכן